Västerås

Västerås Rotaryklubb Vecka 23 Möte nr 4173

7 juni 2022

Nyhetsbrev utsänt från det nya IT-systemet POLARIS

Så här kommer Veckobreven att se ut framöver när de sänds från Polaris.
De kommer även att var sökbara i systemet.

Rotaryvänner!

Vecka nr 23   Möte nr 4173 Introduktion Polaris

En sista Påminnelse!  Du som inte har betalt in Medlemsavgift 1500 för nästa år ber vi att omgående göra det. Vårt Bankgiro-nr är: 958-5662.
OBS! De som inte har betalt per den 15/6 kommer vi tyvärr att tolka som ett utträde ur klubben. Vi betalar in de centrala Rotary avgifterna i juli baserat på de som är registrerade klubbmedlemmar per den 30/6.

Påminnelse!  Anmälan till Sommarfest den 14/6. Se bilagd inbjudan!
Anmäl er till beritgestrin@hotmail.com allra senast den 10/6.

torsdag kommer vi att demonstrera och instruera hur man tar del av det nya IT-systemet Polaris.

Polaris är ett värdefullt tillskott till vår klubb-verksamhet som alla bör lära sig att använda.

Du bör ha fått ett mail med inloggningsinformation från avsändare olivier.gardiol@rotary.ch. Läs igenom den utsända information och prova att logga på! Viktigt att spara informationen om inloggningsuppgifter så att du enkelt hittar dem!  Bra om du har gjort inloggningsstegen på din dator hemma före mötet! Tag med din Smart-telefon eller padda till mötet så kan vi hjälpa dig komma igång. Vårt gamla system ClubAdmin kommer att vara tillgängligt juni ut. Men alla nyheter och uppdateringar sker i Polaris från och med nu.

I torsdags var vårt lunchmöte välbesökt när Anders Harald Pers talade under rubriken Vad händer i USA just nu?
Anders är oroad över den ökade polarisering i landet samt hur den förväntade tillbakagången avseende Abort-lagstiftningen kommer att påverka landets invånare.
Kalifornien öppnar nu upp flera Abort-kliniker för man räknar med en anstormning från andra stater som förväntas införa striktare abort-restriktioner under hösten.
Han berörde även områden som Black Lives Matter samt hur folkgruppen som kallas Latinos nu i stor omfattning tycks flytta sina sympatier från Demokraterna till Republikanerna.
Utgången i det kommande mellanårsvalet är ovisst.

Han spekulerade också lite kring tänkbara kandidater till Presidentvalet 2024.

Veckans Vin-lotteri kommer ha fokus på Rosé. Mer information på mötet där du också köper lotterna.
Om du swishar in pengar i förskott mailar du Håkan senast kl 10 på torsdag.

Länken till våra ZOOM-möten på torsdagar är:

För den som hellre vill deltaga via Zoom så kommer det som vanligt att gå utmärkt.
Lunchen börjar kl. 11:30. Vi räknar med att starta mötet klockan 12.

https://us02web.zoom.us/j/81632326277   Meeting ID: 816 3232 6277

Välkomna på torsdag till Mälarkrogen eller via Zoom!

Håkan Janson

President
Västerås Rotaryklubb

htjanson@gmail.com Anders H Pers 2022-06-02 Mälarkrogen

Välkomna på torsdag till Mälarkrogen eller via Zoom!
2024 © RC Västerås - alla rättigheter förbehålles