Karlstad

Veckobrev V13

27 mars 2023

En ungdoms första jobb!

Maria Lindqvist och Henrik Nilsson från Mc Donalds, berättade om de möjligheter ungdomar får via ett första jobb hos dom. Hur de rekryteras, hur de skolas in, ordning och reda, möjlighet att avancera inom restaurangen och sedan vidare inom Mc Donalds Sverige. Väl organiserad internutbildning.

Man blir glad av att höra om hur de ger många ungdomar en chans, även om de inte alltid har de bästa förutsättningar, men här får de en möjlighet.

Vi var 14 egna medlemmar som lyssnade på detta samt 6 gäster. Jag beklagar våra medlemmar som missade detta, det lyfte dagen. Vi ses kanske nästa vecka?

Sekreteraren

PS Lunchen smakade som vanligt väldigt bra! DS

Nästa vecka!
Karlstad RK, ”Hur går det globala klimatarbetet” - Hotell Drott,  3 april 11.45 – 13.00.
Mattias de Frumerie, Sveriges chefsförhandlare, talar via zoom på vår storbildsskärm från Sthlm. Anmäl gärna att du kommer via hemsidan eller till karlstad@rotary.se.
Mötesvärd: Lisbeth Fröding!

Karlstad City RK, som har frukostmöte på Muséet fredagar 07.30 – 08.45, har inger möte den 7 april, då det är Långfredagen.

2024 © RC Karlstad - alla rättigheter förbehålles