Karlstad

Veckobrev v22

29 maj 2023

” KRONOFOGDEN PÅ BESÖK”

President Ulf hälsade alla 23 deltagare välkomna med en applåd, inklusive Kronofogden…

Ulf informerade sedan om att vårt presidentskifte sker den19 juni, på Drott, ordinarie tid. Välkomna då.

Faktura för årsavgiften juli 2023 – juni 2024, kommer att bifogas detta veckobrev, med förfallodatum 16 juni. Det är viktigt att vi betalar i tid, då klubben måste redovisa korrekt medlemsantal sista juni, för att undvika onödiga centrala avgifter.

Vi hoppas givetvis att alla vill vara med i klubben även nästa år, men om någon bestämt sig för att lämna, måste detta meddelas per mejl – karlstad@rotary.se – också senast 16 juni, för att undvika att betala även för nästa år, enligt våra stadgar.

Kronofogde Per Andersson informerade sedan om dess verksamhet. De skall bidraga till:  ett väl fungerande samhälle för allmänhet och företag; säkerställd finansiering av den offentliga sektorn; ekonomisk, social och miljömässigt hållbar utveckling.

De är 2.300 anställda på 32 kontor. Skuldstocken var vid årsskiftet 100 miljarder, män betydligt sämre på att betala än kvinnor. 14 miljarder drevs in under 2022, med 3 miljoner inbetalningar, varav 90% hanterades maskinellt. Skuldsanering och konkurstillsyn ingår också. Tack Per för intressant föredrag, viktig samhällsfunktion.

Sekreteraren

Kommande program:

Karlstad RK, ” Inte klart ” - Hotell Drott,12 juni, 11.45 – 13.00.
Anmäl gärna att du kommer via hemsidan eller till karlstad@rotary.se.
Mötesvärd:

Karlstad City RK, ”Ingrid Strengsdal-egoföredrag”, frukostmöte på Muséet, fredag 2 juni 07.30 – 08.45

2024 © RC Karlstad - alla rättigheter förbehålles